Close

Mammaträning

Starta din Mammaträning

Nu kör vi igång den tjugonde (!) terminen av vår uppskattade mammaträning! Du får coachning av utbildade instruktörer med lång erfarenhet inom mammaträning som guidar dig till en stark start efter förlossningen.

Träningen passar alla vare sig du har tränat mycket eller lite, fött med kejsarsnitt eller haft problem med bäckenet under graviditeten. Passen innehåller givetvis mycket svett, puls, skratt och pepp från bästa träningskompisarna!

Om du inte har kört mammaträning tidigare rekommenderar vi att du börjar med BAS MiniBand, efter det kan du fortsätta med StarkaMammor.

Höstterminen startar den Dagar och tider hittar du längre ner!

Naturligtvis har vi även personlig träning för dig som mamma – StarkMamma PT, läs mer om den under Personlig Träning.

BAS Miniband

- Starten på din mammaträning

Med två träningspass i veckan kör vi fokus på att hitta rätt aktivering i framför allt bål och bäckenbotten. Vi arbetar även med styrka för hela kroppen för att lära in rätt teknik i övriga muskelgrupper vilket ger dig möjligheten att ta träningen till nästa nivå.

När vi tränar utomhus ligger din bebis kvar i vagnen, på filt bredvid eller i sele på mage/rygg för alternativa övningar.

Efter Bas MiniBand är du redo för att träna vidare med gruppen StarkaMammor.

Bas Miniband startar utomhus i augusti. Passen hålls både i Älvsjöskogen och i Brantbrink. 

Schema för hösten 2020 i Älvsjö:

» G20 – vecka 35-38: tisdagar och torsdagar, kl 09.30-10.30

» G21 – vecka 39-42: tisdagar och torsdagar, kl 09.30-10.30

» G22 – vecka 43-47: tisdagar och torsdagar, kl 09.30-10.30 (Uppehåll under höstlovet)

 

Schema för hösten 2020 i Brantbrink:

» G23 – vecka 35-38: måndagar och onsdagar, kl 09.30-10.30

» G24 – vecka 39-42: måndagar och onsdagar, kl 09.30-10.30

» G25 – vecka 43-47: måndagar och onsdagar, kl 09.30-10.30 (Uppehåll under höstlovet)

StarkaMammor

- När det är dags att ta din mammaträning vidare ytterligare ett steg

StarkaMammor passar dig som har återfått bålstabiliteten efter förlossningen, antingen genom att delta i BAS MiniBand eller genom att träna på egen hand, och som nu ytterligare vill förbättra både styrka och kondition.

I StarkaMammor lägger vi in mer högintensiv träning och kör en hel del intervallträning. I oslagbara träningslokaler utomhus och tillsammans med de bästa träningskompisarna kan du träna tillsammans med din bebis i vagnen eller på filt i gräset.

Passen hålls i Älvsjöskogen 10.45 – 11.45, tisdagar och torsdagar med start den 25:e augusti 2020. OBS – är du nybliven mamma bör du börja med BAS MiniBand!

Mamma OnLine

- När du vill träna på egen hand

Vill du träna på egen hand så kan du välja vår Mamma ONLINE! Under sju veckor får du tillgång till vår Facebook-grupp där sex träningsprogram med filmade övningar väntar. Du tränar 2-3 ggr i veckan på de dagar och tider som passar dig, inomhus eller utomhus – du bestämmer!

Träningen är anpassad för att bygga upp en bra grundstyrka och funktion efter en graviditet. Du kan själv välja om du gör övningarna med eller utan ett miniband, allt för att passa din egen nivå.

Efter nio år med Mammaträning har vi minst sagt stor erfarenhet och kunskap i ämnet. Om du har frågor eller funderingar om programmen, övningarna eller något annat som är förknippat med att komma igång efter graviditeten så kan du chatta med oss i gruppen, vi hjälper dig så gärna! 
Tanken är att du kör ett program i veckan, du har ytterligare en bonusvecka i gruppen om du skulle bli sjuk eller få förhinder under någon vecka. 
Mamma ONLINE kostar 395,- du köper kursen i vår webbutik. Sök därefter medlemsskap i gruppen: ”Strong By Nature MAMMA ONLINE” på Facebook för att starta dina sju veckor.

Starkamammor träningskort

SBN

5-kort

850.-

SBN

10-kort

1595.-

Termin

mamma

2490.-

Termin

ALL-IN

3990.-

Vad våra Kunder säger

"Mammaträningen blev startskottet för att komma igång efter graviditeten"
Anna
"Jag har tränat med Starka Mammor. För mig har det varit det bästa med min mammaledighet! Träning som hjälper mig få tillbaka min kropp och bli en stark mamma och variationen i passen har gjort träningen både rolig och jobbig. Att träna utomhus i alla väder har varit otroligt skönt, att få frisk luft och att få njuta av skogen. Sen att jag har fått nya vänner och skrattat på varje pass är en extra bra bonus! Och allt detta medans min bebis har sovit i vagnen! Så jag kan verkligen rekommendera att träna med StrongByNature!"
Johanna
"Mammaträningen har gett mig så mycket. En starkare mammakropp, träningsglädje men framförallt har det lett till insikten att jag vill fortsätta ha träning som en del av mitt liv framöver"
Kristina
"Riktigt bra träning för kroppen, skönt att få tillbaka styrkan efter graviditeten! Härligt att köra utomhus i friska luften och riktigt härliga coacher"
Angelica

Frågor om StarkaMammor

Vi samlas vid Älvsjö Gamla IP för att sedan röra oss längs med löparspåret, vi håller även till på fotbollsplanen. Passens längd är ca 60 min. Höstterminen 2020 börjar den 25:e augusti

  • Tisdagar 10.45 – 11.45
  • Torsdagar 10.45 – 11.45

Höstterminen 2020 pågår mellan den 25:e augusti och 16:e december.

Nejdå, du kan börja när som helst under terminen.

Alla våra mammaträningspass, oavsett om du går MiniGrupp, BAS eller StarkaMammor, är 60min. Passen avslutas med en kortare stretch.

StarkaMammor tränar i Älvsjöskogen, samling vid Älvsjö Gamla IP.

Du behöver ett mindre liggunderlag då vi gör en hel del övningar på marken. Vi har tagit fram ett smidigt som passar bra att förvara under vagnen. Du kan beställa det i vår Webshop så tar vi med det till nästa pass.

Du som vill kunna välja mellan extra många träningstillfällen kan uppgradera ditt terminskort för StarkaMammor till KOMBOKORTET så du kan träna både StarkaMammor på dagtid och WorkOutDoor på kvällstid och helger.

Om du pga sjukdom skulle missa något av StarkaMammor BAS-minibandpassen är du välkommen att ta igen den gången på StarkaMammor.

Hittar du inte svaret på din fråga? Skicka den i ett mail till oss så får du svar inom kort!